Штутгарт. Впродовж п’яти десятиліть модель 911 є серцем бренду Porsche. Знайдеться небагато автомобілів, які можуть пишатися такою ж довгою історією та багатими традиціями, як Porsche 911. З моменту появи на IAA International Automotive Show у вересні 1963 року 911-й надихає автомобільних ентузіастів по всьому світу. Сьогодні він вважається істинним спортивним автомобілем, взірцем для інших. Ця модель також лежить в основі створення всіх інших моделей Porsche. Починаючи з Cayenne, закінчуючи Panamera, усі Porsche є найбільш спортивними моделями у своїх класах, втілюючи в собі елементи філософії 911.
Було випущено понад 820 000 екземплярів Porsche 911, завдяки чому ця модель є найбільш успішним спортивним автомобілем у світі. У кожному з семи поколінь інженери з Цуффенгаузена та Вайзаха винаходили модель заново, знову і знову демонструючи світу інноваційність бренду Porsche. Як жоден інший автомобіль 911-й поєднує цілковиті, на перший погляд, протилежності, такі як спортивні якості та практичність у повсякденному використанні, традиції та інновації, ексклюзивність та соціальна прийнятність, дизайн та функціональність. Недивно, що кожне покоління моделі має власну історію успіху. Феррі Порше найкраще описав унікальні властивості автомобіля: «911-й – єдиний автомобіль, на якому можна їхати по африканській пустелі та у Ле-Мані, до театру чи в трафіку Нью-Йорка».
Porsche 911 завжди вирізнявся не лише своїми класичними, проте унікальними лініями силуету, але й передовими технологіями. Чимало ідей та технологій, які були вперше реалізовані в 911, беруть свій початок на треку. В основі концепції 911-го лежали технічні характеристики, тому автомобільні перегони стали для нього найкращою тестовою лабораторією. З самого початку він почувався як вдома на автодромах по всьому світу, створюючи собі репутацію універсального та надійного переможця. Насправді майже дві третини з 30 000 перемог Porsche в автомобільному спорті були здобуті саме 911-ми.
Для Porsche у 2013 році 50-а річниця створення легендарного спортивного автомобіля є ключовою подією. Впродовж року їй буде присвячено чимало заходів, і розпочинає цей перелік автосалон «Retro Classics» у Штутгарті. З 7 по 10 березня музей Porsche розпочне святкування річниці, представивши чотири спеціальні експонати, зокрема ранній варіант 911 Turbo Coupe, 911 Cabriolet 1981 року, дорожній варіант 911 GT1 1997 року та передсерійну версію Type 754 T7. Це шасі, розроблене Фердинандом Александером Порше, було віхою на шляху до розробки дизайну 911.
Також компанія відправляє у світове турне автентичний 911 1967 року. Історична модель впродовж року подорожуватиме усіма п’ятьма континентами, де побуває у таких визначних місцях, як Пебл Біч, Шанхай, Гудвуд, Париж, Австралія. Як посланець бренду, даний автомобіль відвідає чимало автомобільних виставок, історичних ралі, спортивних заходів. Слідкувати за переміщеннями автомобіля можна за посиланням www.porsche.com/follow-911 (починаючи з кінця лютого).
Музей Porsche представить відвідувачам спеціальну виставку «50 років Porsche 911» з 4 червня до 29 вересня 2013 року, демонструючи історію та розробку 911. Навесні видавництво музею випустить ювілейну книгу під назвою «911х911».
Покоління моделі
Перший 911 (1963) – Народження легенди
Послідовник моделі Porsche 356 – 911-ий – одразу завоював серця шанувальників спортивних автомобілів. Прототип моделі вперше було показано на автосалоні у Франкфурті у 1963 році під назвою «901». У 1964 році автомобіль було виведено на ринок вже під назвою «911». Його шестициліндровий опозитний двигун з повітряним охолодженням мав потужність 130 к.с. та дозволяв розганятися до вражаючої швидкості 210 км/год. Для тих, хто хотів мандрувати життям трохи повільніше, у 1965 році розпочався випуск чотирициліндрового Porsche 912. У 1966 році Porsche представила 160-сильний 911 S, на якому вперше були встановлені ковані легкосплавні диски Funch. 911 Targa дебютував у 1996 році як перший у світі безпечний кабріолет. Напівавтоматичну 4-ступінчасту трансмісію Sportomatic почали встановлювати на серію у 1967 році. Завдяки версії 911Т того ж року, а також більш пізнім варіантам E та S, Porsche став першим німецьким виробником, який відповідав суворим вимогам США стосовно рівня викидів. Зі збільшенням об’єму двигуна Porsche 911 ставав все більш потужним – у 1969 році об’єм становив 2,2 л, у 1971 році – вже 2,4 л. 911 Carrera RS 2.7 1972 року потужністю 210 к.с. мав вагу менше 1000 кг та досі залишається синонімом омріяного спортивного автомобіля. «Качиний хвіст», який згадують при описі даної моделі, був першим у світі заднім спойлером, який встановлювався на серійні авто.
Серія G (1973 рік) – Друге покоління
Через десять років після дебюту 911 інженери Porsche вперше вирішили істотно його модернізувати. Модель G випускалася з 1973 року до 1989, довше, ніж будь-яке інше покоління 911. На автомобіль встановлювалися рельєфні бампери, які мали інноваційний дизайн та були розроблені для успішного проходження краш-тестів у США. Захист екіпажу був посилений завдяки використанню триточкових ременів безпеки у якості стандартного обладнання, а також інтегрованим підголівникам. 1974 рік був визначним в історії моделі, оскільки саме в цей час був представлений перший Porsche 911 Turbo з трилітровим двигуном потужністю 260 к.с. та величезним заднім спойлером. Завдяки унікальному поєднанню розкоші та динамічних характеристик Turbo став синонімом магічної принадності Porsche. Наступне суттєве зростання технічних та динамічних показників моделі відбулося у 1977 році з представленням 911 Turbo 3,3 – завдяки потужності 300 к.с. автомобіль став кращим у своєму класі. У 1983 році 911 Carrera з атмосферним двигуном 3,2 л потужністю 231 к.с. витіснив SC та став одним з найулюбленіших автомобілів колекціонерів. Починаючи з 1982 року, прихильники атмосферних двигунів могли також замовити цю модель в кузові кабріолет. 911 Carrera Speedster, представлений у 1989 році, відроджував мотиви легендарного 356 п’ятдесятих років.
964 (1988) – Класичний модерн
Коли автомобільні експерти почали пророчити неминучий кінець ери 911, Porsche представляє публіці третє покоління моделі у 1988 році – 911 Carrera 4 (964). Після п’ятнадцяти років виробництва платформа 911 була суттєво оновлена – було замінено 85% компонентів. Його 3,6-літровий опозитний двигун з повітряним охолодженням мав потужність 250 к.с. Зовні 964 неістотно відрізнявся від свого попередника – змін зазнали аеродинамічні поліуретанові бампери та спойлер, який автоматично висувався. Проте інтер’єр авто зазнав революційних змін. Нова модель мала полонити екіпаж не лише своїми спортивними характеристиками, але й покращеним комфортом. Автомобіль комплектувався ABS, Tiptronic, підсилювачем керма, подушками безпеки, а його шасі було повністю перероблене та мало легкосплавні направляючі важелі з пружинами замість торсійної підвіски. Революційним кроком у розвитку модельного ряду 911 стала поява повноприводного Carrera 4. Окрім версій Carrera Coupe, Cabriolet та Targa, з 1990 року клієнти могли замовити 964 Turbo. Обладнаний спочатку перевіреним 3,3-літровим опозитним двигуном, у 1992 році Turbo отримав двигун об’ємом 3,6 л, який мав потужність 360 к.с. Нині 964 Carrera RS, 911 Turbo S, 911 Carrera 2 Speedster користуються шаленим попитом у колекціонерів.
993 (1993) – Остання модель з повітряним охолодженням
911 з внутрішнім індексом 993 залишається єдиним справжнім коханням для багатьох водіїв Porsche. І не в останню чергу завдяки виразному дизайну. Інтегровані бампери підкреслюють плавну елегантність ліній. Передня секція розташована нижче, ніж на попередніх моделях, що стало можливим завдяки використанню поліеліпсоїдних ліхтарів головного світла. 993 дуже швидко здобув репутацію надзвичайно надійного автомобіля. Він також вирізнявся маневреністю, оскільки це перший 911, на який встановлювалося алюмінієве шасі. Версія Turbo вперше мала двигун з подвійним турбонагнітачем та найнижчим рівнем викидів у 1995 році. Алюмінієві колеса з пустотілими спицями, які раніше не використовувалися на жодному автомобілі, стали ще однією інновацією, втіленою в повноприводному Turbo. Porsche 911 GT2 мав задовольнити тих водіїв, які понад усе захоплювалися високою швидкістю. Скляний дах, який мав електропривод та зсувався під заднє вікно, був однією з інновацій 911 Targa. Але справжньою причиною благоговіння шанувальників Porsche перед цією моделлю став той факт, що 911-й, який випускався з 1993 до 1998 року, був останнім з двигуном з повітряним охолодженням.
996 (1997) – З водяним охолодженням
996, який сходив зі збиральної лінії з 1997 до 2005 року, представляє поворотну точку в історії 911. Він зберіг усі надбання попередніх поколінь, при цьому був повністю новим автомобілем. Дане покоління вперше було обладнано опозитним двигуном з водяним охолодженням. Завдяки чотириклапанним головкам циліндрів він мав потужність 300 к.с. та вийшов на якісно новий рівень з точки зору рівня викидів, шуму та споживання палива. Екстер’єр пропонував нову інтерпретацію класичних ліній 911, але зі зниженим до 0,3 коефіцієнтом аеродинамічного опору. Лінії 996 були результатом використання окремих елементів моделі Boxster. Найбільш помітними були ліхтарі головного світла з інтегрованими сигналами повороту, які хоча і викликали чимало дискусій, згодом були скопійовані багатьма іншими виробниками автомобілів. В автомобілі на екіпаж чекав абсолютно новий салон. Комфорт тепер відігравав більш важливу роль на рівні зі спортивними характеристиками. З 996 Porsche представив широкий ряд нових версій. 911 GT3 став прем’єрою року у 1999, підтримуючи започатковані Carrera RS традиції. 911 GT2, перший автомобіль, на який встановлювалися керамічні гальма у якості стандартного обладнання, був виведений на ринок у 2000 році як надзвичайний спортивний автомобіль.
997 (2004) – Класика та сучасність
В липні 2004 року світ побачило чергове покоління 911 Carrera та Carrera S, яке мало внутрішній індекс 997. Чіткі овальні ліхтарі головного світла з відокремленими покажчиками повороту в передньому обвісі посилалися на більш ранні 911, проте 997 міг запропонувати більше, ніж стильну зовнішність. Це був автомобіль з видатними спортивними характеристиками, його опозитний двигун об’ємом 3,6 л мав потужність 325 к.с., в той час як Carrera S з 3,8-літровим двигуном мав неймовірну потужність 355 к.с. Шасі також було суттєво вдосконалено, вже в якості стандартного обладнання Carrera S мав Porsche Active Suspension Management. У 2006 році Porsche представила 911 Turbo, перший серійний автомобіль з бензиновим двигуном, який мав турбіну зі змінною геометрією. Оновлення моделі у 2008 році дозволило зробити її більш ефективною завдяки прямому впорскуванню палива та трансмісії з подвійним зчепленням. Ніколи раніше модельний ряд 911 не мав так багато модифікацій, щоб задовольнити різноманітні смаки своїх власників. Carrera, Targa, GTS, Turbo, задньо- та повноприводні версії – усього 24 версії нараховувала модельна лінійка 911.
991 (2011) – Вдосконалений досвід
Відоме в компанії як 991, сьоме покоління 911 є величезним кроком уперед в технічному аспекті еволюції 911. Будучи взірцем у своєму класі впродовж десятиліть, 911 нового покоління є визначним з точки зору динамічних показників та ефективності. Повністю нова підвіска з подовженою колісною базою, ширша колія, більші шини, вдосконалена ергономіка інтер’єру забезпечують більше емоцій та комфорту під час поїздок. Технічно 911 повністю втілює філософію компанії Porsche Intelligent Performance – нижчі витрати палива, вищі технічні характеристики. І все це завдяки зменшеному до 3,4 л об’єму двигуна в базовому Carrera (при цьому потужність зросла на 5 к.с. у порівнянні з 997), гібридній алюмінієво-стальній конструкції кузова, яка зменшила вагу автомобіля. Серед інших інновацій – Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) та перша механічна 7-ступінчаста трансмісія. Дизайн нового 991 також був прихильно зустрітий. Плаский, витягнутий силует, вражаючі контури, витончені деталі – сьоме покоління 911 Carrera залишається 911-м на 100% та вкотре встановлює нові стандарти у своєму класі. Це найкращий 911 усіх часів – до появи нового покоління.