Цього тижня «Подорож Discovery» у буквальному сенсі змінила масштаб з мініатюрного на гігантський. Крихітна деталізована модель корабля завдовжки 3,5 мм, яку нам довелось побачити минулого тижня, могла б зникнути без жодних слідів на території велетенської стоянки підводних човнів, однієї з наступних зупинок «Подорожі Discovery». Колишня секретна база підводних човнів Чорноморського флоту СРСР, що знаходиться в українському портовому місті Балаклава, представляє собою дивовижне за розмірами нагадування про часи «холодної війни».
Технічні можливості об’єкту дозволяли витримати прямий ядерний удар, а три тисячі людей могли переховуватись у ньому понад місяць. Сьогодні розташоване на березі Криму сховище підводних човнів перетворене на музей. Автомобілі Land Rover «Подорожі Discovery» змогли потрапити на територію бази завдяки спеціальному дозволу. Освітлюючи похмурі, схожі на печери тунелі своїми потужними фарами, наші Land Rover проїхали там, де раніше стояли 100-метрові підводні човни, страшне озброєння яких було здатне змінити світ.
Місто, що зникло з географічних мап 1957-го, знову з’явилось на світ у 1992 році. Існування настільки таємничого місця на пам’яті нинішнього покоління видається практично неймовірним. А сам факт безперешкодного доступу «Подорожі Discovery» до цього дивовижного, надзвичайно засекреченого колись пережитку «холодної війни» яскраво свідчить про зміни, що відбулись у світі. Це також кидається в очі у Балаклавській бухті, де замість зловісного флоту підводних човнів зараз виблискує безліч коштовних яхт з усього світу.
База підводних човнів залишається позаду, і «Подорож Discovery» вирушає у напрямку Тули. Коротке відхилення від маршруту дозволяє кожному ближче познайомитись з російською історією, цього разу – автомобільною.
Щоб зазирнути в минуле російського автомобілебудування, нам довелось подолати довгий, засипаний снігом шлях з глибокими коліями. Щоправда, зовсім не складний для Discovery. У кінці шляху на нас очікує унікальна колекція автомобілів, що належить Михайлові Красінцю. Два поля, на яких розмістились близько 300 радянських автомобілів. Тут можна зустріти все – від буденного «Москвича 1500», що був прерогативою небагатьох щасливчиків, які могли дозволити собі власний автотранспорт, до моделі ГАЗ «Чайка» 1961 року, створеної виключно для перевезення найвищих партійних діячів.
Стан колекції Красінця, у минулому ралійного гонщика заводської команди та водія-випробувача «Москвича», далекий від рівня музею. Проте вона дає змогу хоча б на хвильку доторкнутися до світу простих і аскетичних радянських автомобілів, що за рівнем комфорту, можливостей та довершеності відстають від Discovery на цілу епоху. Члени команди отримують змогу належним чином оцінити цей комфорт і можливості, добираючись бездоріжжям до асфальтованої дороги.
Залишаючи Тулу – місто, відоме як місце народження автора роману «Війна і мир» Льва Толстого, «Подорож Discovery» робить коротку зупинку у найкращій тульській пекарні, де печуть імбирні пряники. Рецепт масивних, солодких та смачних пряників охороняється з такою ж ретельністю, як колись – секрети бази підводних човнів у Балаклаві. Але незважаючи на це, пряники стануть чудовим доповненням до раціону команди, коли «Подорож Discovery» продовжить рух на Схід, долаючи маршрут до Пекіну загальною протяжністю 8000 миль.
Перш ніж дістатись фінішу, «Подорож Discovery» відвідає Москву, де команда зможе оглянути визначні місця столиці, поспілкуватися з місцевими митцями та навіть відвідати сауну (звичайно ж, пересувну). Доки триватиме «Подорож Discovery», можна бути впевненим в одному – завдяки багажникам, повних пряників, голодним не залишиться ніхто!